e-bok digital marknadsföring
Visar alla 7 resultat
- Bok digital marknadsföring
Lär dig grunderna i digital marknadsföring
kr179,00INNEHÅLL NY E-BOK LÄR DIG GRUNDERNA I DIGITAL MARKNADSFÖRING:
Så lyckas du med digitala kanaler & sociala medier
Kom i gång med en kommunikationsplan.
Sociala medier.
Så tar du fram en strategi i 5 steg.
Annonsera på sociala medier.
Så når du dina mål och syfte med hemsidan.
SEO – Sökoptimering. Bli sökbar på dina viktigaste sökord.
Google Ads. Annonsera för att snabbt nå dina kunder.
Nyhetsbrev. Håll dina lojala kunder löpande informerade.
Bilagor.Böckerna finns även att ladda ner hos återförsäljare som Adlibris, Bokon m.fl
- Bok digital marknadsföring
Bok digital marknadsföring för småföretagare
kr179,00NY E-BOK OM DIGITAL MARKNADSFÖRING FÖR SMÅFÖRETGARE OCH STARTA EGET
Vår nya e-bok i digital marknadsföring vill hjälpa dig att förstå de olika digitala verktygen som finns tillgängliga och hur du kan använda verktygen för att hantera och optimera dina kampanjer för att hitta nya kunder.
Här hittar du allt du behöver veta om digitala kanaler & sociala medier samlat på ett ställe och behöver inte “googla” runt för att hitta vad du söker inom ämnet.
E-bok Allt om digital marknadsföring är för dig som småföretagare eller som ska starta eget och hjälper dig att förstå hur du kan använda digitala kanaler & sociala medier för att marknadsföra ditt företag och få fler lönsamma kunder.
Innehåll Allt om digital marknadsföring för småföretagare och starta eget:
• Inledning. Varför denna e-bok?
• Hur tar jag fram en strategi för digital marknadsföring?
• Så tar du fram en strategi för sociala medier.
• Hur gör jag så att mina produkter och tjänster kan synas på Google vid sökningar?
• Hur snabb är min hemsida?
• Hur kommer jag igång med min hemsida? Vad ska jag tänka på?
• Checklista för att utveckla min hemsida.
• Hur gör jag för att komma igång att annonsera på Facebook Ads Manager?
• 10 tips för att lyckas med min Facebook annonsering.
• Google MyBusiness för ditt företag.
• Vad menas med en innehållsstrategi?
• Varför ska jag använda nyhetsbrev i marknadsföringen?
• Hur gör jag för att komma igång med Google Ads?
- Bok digital marknadsföring
Bok handlingsplan för digital marknadsföring
kr179,00Få fler kunder med digital marknadsföring
Vår bok handlingsplan för digital marknadsföring som ett pdf dokument på c:a 20 sidor består av mallar, tips och strategier som hjälper dig som småföretagare att komma igång att utveckla ditt företags digitala marknadsföring, få ett levande dokument och en struktur gällande företagets digitala marknadsföring.
Genom att svara på frågorna i våra strategimallar får du ett dokument för just ditt företag att följa upp, utvärdera och att göra så att dina digitala aktiviteter blir ännu bättre framöver.
- Med våra mallar skapar du en strategi för dina sociala medier som ger dig svar på Varför? Vad? Var? och När?
- Vilka kanaler du ska välja för att nå dina målgrupper.
- Hur du gör för att annonsera på Facebook för att nå ut till fler och mer exakt till din målgrupp.
- Hur du tar fram en innehållsstrategi med värdefullt innehåll för dina kunder.
- Varför du bör använda e-postmarknadföring m.m.
E- bok handlingsplan för digital marknadsföring som pdf är på c:a 20 sidor kan laddas ned efter betalning.
Böckerna finns även att ladda ner hos återförsäljare som Adlibris, Bokon m.fl - Bok digital marknadsföring
E-bok om digital marknadsföring
kr179,00Lär dig mer om digital marknadsföring
E-bok Allt du behöver veta om digital marknadsföring hjälper dig att se möjligheterna med digital marknadsföring för att få fler lönsamma kunder.
- Du lär dig ta fram en strategi för sociala medier som svarar på varför, vad, var och när?
- Sökoptimera din hemsida för att öka synligheten på Google med dina viktigaste sökord för att fler kunder.
- Annonsera på Facebook och andra sociala kanaler.
- Ta fram ett innehåll som skapar värde för dina kunder och distribuera innehållet i de kanaler där du har dina målgrupper.
- Öka trafiken till din hemsida och nå dina mål med och syfte med din hemsida.
Bok Allt du behöver veta om digital marknadsföring som e-bok i pub format hjälper dig steg för steg att komma igång och utveckla din digitala marknadsföring. Därför kan e-bok i digital marknadsföring passa för dig som ska starta eget eller är småföretagare men kanske saknar marknadsföringskompetensen i företaget men vet hur viktigt det är för företaget att synas på Google med dina produkter och tjänster. Böckerna finns även att ladda ner hos återförsäljare som Adlibris, Bokon m.fl
Anders Lundstedt som har skrivit boken Allt du behöver veta om digital marknadsföring är idag själv småföretagare. Han har de senaste fem åren lärt sig digital marknadsföring från grunden för att marknadsföra sitt företag. I dag håller Anders kurser och föreläsningar. För att kunna hjälpa andra företag att också se de fantastiska möjligheterna med digitala kanaler och sociala medier.
- Bok digital annonsering
Annonsera på Google och Facebook
kr179,00Så hittar du nya kunder steg för steg
Vår nya e-bok “Annonserar på Google och Facebook steg för steg” hjälper dig att förstå grunderna i hur du annonserar på Google och på Facebook. Kanske ska du starta eget eller är småföretagare och vill komma igång att annonsera med hjälp av de mera avancerade digitala annonsverktygen som Google Ads och Facebook Ads Manager?
Då kan vår nya e-bok hjälpa dig steg för steg att förstå hur du ska göra för att hitta fler lönsamma kunder. Visste du att det görs över 55 miljoner sökningar på Google varje dag i Sverige och att 8 av 10 köpprocesser börjar här. Varje gång det görs en sökning på Google har du m.a.o. möjlighet att påverka och sälja.
- Boken förklarar hur Google Ads struktur är uppbyggd och hur du skapar din annonskampanj utifrån olika marknadsföringsmål steg för steg.
- Google Ads är en annonsauktion och annonsrankningen är en kombination av budbeloppet, annonsens relevans, målsidans kvalitet och förväntade effekten av tillägg och andra annonsformat.
- Du lär dig mer om annonsgrupper och hur du hittar dina sökord och att skriva bra annonstexter.
- Boken förklarar även hur du enkelt utifrån statistik kan analysera din annonskampanj. Med ökad kunskap om Google Ads kan du sänka dina annonskostnader och öka avkastningen på annonsinvesteringen över tid.
- Du lär dig att använda Facebooks avancerade annonsverktyg Facebook Ads Manager för att bättre nå dina exakta målgrupper.
- Hur du väljer marknadsföringsmål, målgrupp och annonsbudskap för att nå dina mål och syfte med kampanjen.
- Boken tar även upp hur du använder “retargeting” för att annonsera till de som redan har besökt din hemsida.
Anders Lundstedt som har skrivit e-boken har en lång erfarenhet av såväl traditionella som digitala medier som tidigare marknadschef i marknadsledande företag som Cloetta och Aller Media.
I dag driver han en liten byrå som heter HemsidaHalmstad och brinner för att lära ut sina kunskaper för att du ska också kunna se möjligheterna med digital marknadsföring.
- Bok hemsida & sociala medier
Strategiplan sociala medier och hemsida
kr169,00Så tar du fram en strategi för sociala medier & hemsida
E-bok “Strategiplan för sociala medier och hemsida” består av praktiska strategi mallar som pdf:er med modeller, tips och övningar som passar dig som ska starta eget eller har ett mindre företag och vill få fler lönsamma kunder.
Med strategiplan för sociala medier och hemsida kommer du enkelt igång att utveckla företagets digitala marknadsföring och få ett levande dokument som inte bara hamnar i en pärm i bokhyllan utan något som du kan använder dagligen i din verksamhet.
- Strategimallarna hjälper dig ta fram en strategi och nå ditt syfte med sociala medier. Och som ger svar på varför, vad, var och när?
- Ta fram en innehållsstrategi med innehåll som hjälper och skapar värde för dina besökare.
- Öka trafiken till din hemsida och framförallt med “rätt” trafik.
- Nå dina mål och syften med din hemsida.
- Använda sökoptimering för att öka synligheten på Google så att ditt företag syns med dina viktigaste sökord.
- Annonsera på Facebook för att nå ut till fler och din exakta målgrupp.
- Annonsera på Google Ads för att snabbt komma högt på Google vid sökningar m.m.
Jag som har skrivit boken “Strategiplan för sociala medier och hemsida” heter Anders Lundstedt och jag har en bakgrund som marknadschef på företag som Cloetta, Aller Media, Almedahls m.fl.
Jag har alltid jobbat med marknadsföring och försäljning men när jag själv startade min firma HemsidaHalmstad för fem år sedan upplevde jag att det inte fanns några riktigt bra praktiska böcker eller mallar att använda sig av inom digital marknadsföring som småföretagare. Visst kan man ”googla” runt men vad jag saknade var att samlat på ett ställe finna olika praktiska marknadsföringsmallar för att skapa min egen marknadsföringsplan.
Därför började jag att publicera mina olika e-böcker som kan hjälpa dig som företagare att komma igång att göra en strategi och handlingsplan för digital marknadsföring och att få fler lönsamma kunder.
Jag önskar dig lycka till med att utveckla din digitala marknadsföring i ditt företag.
Vänliga hälsningar
Anders Lundstedt
Grundare av HemsidaHalmstad - Bok marknadsplan
Så tar du fram en marknadsplan
kr169,00Så tar du fram en marknadsplan steg för steg
E- bok marknadsplan steg för steg som pdf innehåller 30 sidor med praktiska marknadsplans mallar, modeller, tips och övningar.
Våra marknadsplansmallar hjälper dig och ditt företag att på ett enkelt sätt komma igång med en marknadsplansprocess för att utveckla dina kunder och marknader och få ett levande dokument att använda i din verksamhet.
Här hittar du modeller, tips och frågor att svara på. På så vis skapar du din egen marknadsplan för ditt företag.
Med en marknadsplan får du en bra överblick över företagets marknadsmöjligheter och aktiviteter. En marknadsplan ger dig svaren på:
- Hur ser ditt nuläge ut?
- Vart vill du med ditt företag?
- Och hur kommer du dit?
Vi vill med marknadsplan med strategimallar steg för steg hjälpa dig att på ett enkelt sätt komma i gång med din marknadsplanering för ditt företag.
Genom att svara på frågorna i följande marknadsplan och strategimallar kan du själv komma igång med din marknadsplanering och skapa ett levande dokument att använda för att utveckla ditt företags marknader och kunder.
Jag rekommenderar dig för att lyckas med din marknadsplanering att återvända till ditt dokument ett par ggr om året för att stämma av hur du har lyckas att nå dina uppsatta mål.
Innehåll e-bok Marknadsplan steg för steg
Vår marknadsplan steg för steg på 30 sidor innehåller pdf mallar för din:
- Nulägesanalys.
- Positionering.
- Strategiinriktning.
- Handlingsplan.
- Aktivitetsplan.
- Kommunikationsplan.
- Uppföljning och analys.
E-bok Så gör du en marknadsplan som pdf är på c:a 30 sidor med strategimallar, tips och modeller och kan laddas ned efter betalning.
Böckerna finns även att ladda ner hos återförsäljare som Adlibris, Bokon m.fl