Instagram

Visar alla 4 resultat

  • Online kurs digital marknadsföring

    Onlinekurs Lär dig grunderna med digital marknadsföring

    Det ursprungliga priset var: kr1.495,00.Det nuvarande priset är: kr1.195,00.
  • Bok digital marknadsföring

    Bok digital marknadsföring för småföretagare

    kr179,00

    NY E-BOK OM DIGITAL MARKNADSFÖRING FÖR SMÅFÖRETAGARE OCH STARTA EGET

    Vår nya e-bok i digital marknadsföring vill hjälpa dig att förstå de olika digitala verktygen som finns tillgängliga och hur du kan använda verktygen för att hantera och optimera dina kampanjer för att hitta nya kunder.

    Här hittar du allt du behöver veta om digitala kanaler & sociala medier samlat på ett ställe och behöver inte “googla” runt för att hitta vad du söker inom ämnet.

    E-bok Allt om digital marknadsföring är för dig som småföretagare eller som ska starta eget och hjälper dig att förstå hur du kan använda digitala kanaler & sociala medier för att marknadsföra ditt företag och få fler lönsamma kunder.

    Innehåll Allt om digital marknadsföring för småföretagare och starta eget:

    • Inledning. Varför denna e-bok?

    • Hur tar jag fram en strategi för digital marknadsföring?

    • Så tar du fram en strategi för sociala medier.

    • Hur gör jag så att mina produkter och tjänster kan synas på Google vid sökningar?

    • Hur snabb är min hemsida?

    • Hur kommer jag igång med min hemsida? Vad ska jag tänka på?

    • Checklista för att utveckla min hemsida.

    • Hur gör jag för att komma igång att annonsera på Facebook Ads Manager?

    • 10 tips för att lyckas med min Facebook annonsering.

    • Google MyBusiness för ditt företag.

    • Vad menas med en innehållsstrategi?

    • Varför ska jag använda nyhetsbrev i marknadsföringen?

    • Hur gör jag för att komma igång med Google Ads?

    Böckerna finns även att ladda ner hos återförsäljare som Adlibris, Bokon  m.fl
  • Bok digital marknadsföring

    Bok få fler kunder med digital marknadsföring

    kr179,00

    E- bok “Få fler kunder med digital marknadsföring” är en praktisk e-bok som hjälper dig som småföretagare att förstå och se möjligheterna med digital marknadsföring för att få fler lönsamma kunder.

    Fundera därför på vad som är viktigt för dina kunder? Och utifrån det hur kan du utveckla en digital affärsmodell som hjälper dina kunder. Idag är kundens köpprocess betydligt längre än någonsin. Därför behöver du för att nå din potentiella kund veta var hon befinner sig.

    För att nå en framgångsrik digital marknadsföringsstrategi behöver du öka din synlighet på Google så att du har en stark digital identitet via en sökoptimerad hemsida. Ta fram en innehållsstrategi, publicera och distribuera ett relevant innehåll som har värde för dina besökare. Och jobba med att ha en frekvent närvaro i sociala medier med innehåll som skapar engagemang för din målgrupp.

    Innehåll:

    • Därför ska du använda digital marknadsföring i ditt företag.
    • Så tar du fram en strategi för sociala medier steg för steg.
    • Lär dig annonsera på Facebook Ads Manager för att nå dina målgrupper.
    • Så når du dina mål och syften med din hemsida
    • Så kommer du igång med en webshop för att sälja dina produkter.
    • Så ökar du din synlighet på Google med sökoptimering.
    • Så annonserar du på Google Ads för att få nya kunder.

    E-bok “Så får du fler kunder med digital marknadsföring” finns som pdf på 78 sidor och till intropris.
    Böckerna finns även att ladda ner hos återförsäljare som Adlibris, Bokon  m.fl

  • Bok digital annonsering

    Annonsera på Google och Facebook

    kr179,00

    Så hittar du nya kunder steg för steg

    Vår nya e-bok “Annonserar på Google och Facebook steg för steg” hjälper dig att förstå grunderna i hur du annonserar på Google och på Facebook. Kanske ska du starta eget eller är småföretagare och vill komma igång att annonsera med hjälp av de mera avancerade digitala annonsverktygen som Google Ads och Facebook Ads Manager?

    Då kan vår nya e-bok hjälpa dig steg för steg att förstå hur du ska göra för att hitta fler lönsamma kunder. Visste du att det görs över 55 miljoner sökningar på Google varje dag i Sverige och att 8 av 10 köpprocesser börjar här. Varje gång det görs en sökning på Google har du m.a.o. möjlighet att påverka och sälja.

     

    • Boken förklarar hur Google Ads struktur är uppbyggd och hur du skapar din annonskampanj utifrån olika marknadsföringsmål steg för steg.
    • Google Ads är en annonsauktion och annonsrankningen är en kombination av budbeloppet, annonsens relevans, målsidans kvalitet och förväntade effekten av tillägg och andra annonsformat.
    • Du lär dig mer om annonsgrupper och hur du hittar dina sökord och att skriva bra annonstexter.
    • Boken förklarar även hur du enkelt utifrån statistik kan analysera din annonskampanj. Med ökad kunskap om Google Ads kan du sänka dina annonskostnader och öka avkastningen på annonsinvesteringen över tid.
    • Du lär dig att använda Facebooks avancerade annonsverktyg Facebook Ads Manager för att bättre nå dina exakta målgrupper.
    • Hur du väljer marknadsföringsmål, målgrupp och annonsbudskap för att nå dina mål och syfte med kampanjen.
    • Boken tar även upp hur du använder “retargeting” för att annonsera till de som redan har besökt din hemsida.

    Anders Lundstedt som har skrivit e-boken har en lång erfarenhet av såväl traditionella som digitala medier som tidigare marknadschef i marknadsledande företag som Cloetta och Aller Media.

    I dag driver han en liten byrå som heter HemsidaHalmstad och brinner för att lära ut sina kunskaper för att du ska också kunna se möjligheterna med digital marknadsföring.

Varukorg