swot analys

Visar alla 2 resultat

  • Bok digital marknadsföring

    Bok få fler kunder med digital marknadsföring

    kr179,00

    E- bok “Få fler kunder med digital marknadsföring” är en praktisk e-bok som hjälper dig som småföretagare att förstå och se möjligheterna med digital marknadsföring för att få fler lönsamma kunder.

    Fundera därför på vad som är viktigt för dina kunder? Och utifrån det hur kan du utveckla en digital affärsmodell som hjälper dina kunder. Idag är kundens köpprocess betydligt längre än någonsin. Därför behöver du för att nå din potentiella kund veta var hon befinner sig.

    För att nå en framgångsrik digital marknadsföringsstrategi behöver du öka din synlighet på Google så att du har en stark digital identitet via en sökoptimerad hemsida. Ta fram en innehållsstrategi, publicera och distribuera ett relevant innehåll som har värde för dina besökare. Och jobba med att ha en frekvent närvaro i sociala medier med innehåll som skapar engagemang för din målgrupp.

    Innehåll:

    • Därför ska du använda digital marknadsföring i ditt företag.
    • Så tar du fram en strategi för sociala medier steg för steg.
    • Lär dig annonsera på Facebook Ads Manager för att nå dina målgrupper.
    • Så når du dina mål och syften med din hemsida
    • Så kommer du igång med en webshop för att sälja dina produkter.
    • Så ökar du din synlighet på Google med sökoptimering.
    • Så annonserar du på Google Ads för att få nya kunder.

    E-bok “Så får du fler kunder med digital marknadsföring” finns som pdf på 78 sidor och till intropris.
    Böckerna finns även att ladda ner hos återförsäljare som Adlibris, Bokon  m.fl

  • Bok kommunikationsplan

    Bok göra en kommunikationsplan

    kr179,00

    SÅ GÖR DU EN KOMMUNIKATIONSPLAN STEG FÖR STEG

    Vår nya e-bok består av praktiska kommunikationsplans mallar, tips och modeller som pdf:er. Tack vare pdf mallarna kommer du igång med en process för att bättre nå dina mål och syften med din kommunikation och skapa värdefullt innehåll för dina kunder.

    Varför ska du göra en kommunikationsplan?

    • Planen är ett stöd för att planera vad som är den bästa kommunikationsinsatsen för just din målgrupp.
    • Planen ska ge svar på vad du ska säga, genom vilka kanaler, när i tiden och till vem du ska säga det.

    De olika stegen som du ska arbeta med för att komma igång med kommunikationsprocessen är nulägesanalys, syfte, strategi, målgrupp, budskap, mediaval, aktivitetsplan och slutligen mål och uppföljning. Syftet med kommunikationsplanen är att i första hand användas för digital marknadsföring men de olika stegen kan även tillämpas för andra former av kommunikationsplaner. Böckerna finns även att ladda ner hos återförsäljare som Adlibris, Bokon  m.fl

    Så kommer du igång med en kommunikationsplan steg för steg.

    • Först av allt ger våra mallar marknadsplan och kommunikationsplan dig ett stöd för att planera vad som är den bästa kommunikationsinsatsen för just din målgrupp.
    • Som ett resultat ska planen ge dig svar på vad du ska säga, genom vilka kanaler, när i tiden och till vem du ska säga det.
    • Efter det att du svarat på frågorna i detta strategidokument kommer du igång med en kommunikations process. På så vis får du ett levande dokument för ditt företag att utveckla din marknadsföring och kommunikation.
Varukorg