SWOT

  • E-böcker

    E-bok Så gör du en marknadsplan steg för steg

    189,00 kr Lägg till i varukorg

    Med en marknadsplan får du en bra överblick över företagets marknadsmöjligheter och aktiviteter.

    E-bok Så gör du en marknadsplan steg för steg med strategimallar innehåller 30 sidor med praktiska marknadsplansmallar, modeller och övningar som du kan ladda ner som pdf:er efter betalning. Marknadsplansmallarna hjälper dig och ditt företag att på ett enkelt sätt komma igång med en marknadsplansprocess för att utveckla dina kunder och marknader.

    Här hittar du modeller, tips och frågor att svara på. På så vis skapar du din egen marknadsplan för ditt företag. En marknadsplan behöver inte vara så omfattande. Det viktigaste är att du kommer igång med marknadsplansprocessen. Med andra ord att din marknadsplan inte bara hamnar i bokhyllan utan är något som du använder aktivt i ditt dagliga arbete.

    Jag rekommenderar dig för att lyckas med din marknadsplanering att återvända till ditt dokument ett par ggr om året för att stämma av hur du har nått dina uppsatta mål.

  • E-böcker

    E-bok Så gör du en marknadsplan & kommunikationsplan

    189,00 kr Lägg till i varukorg

    Med bok marknadsplan och kommunikationsplan får du mallar, övningar och modeller:

    * På så vis får du en bra överblick över företagets marknadsmöjligheter och aktiviteter.
    * En marknadsplan kan omfatta en produkt/tjänst, produktgrupp eller ett marknadssegment.
    * Oftast är en marknadsplan ettårig och ingår kanske i en större strategisk 3 års plan.
    * Därför behöver planen inte vara så omfattande. Det viktigaste är att du kommer igång med marknad och kommunikations processen. Och att planerna inte bara hamnar i bokhyllan utan är något som du använder aktivt i ditt dagliga arbete.

    Du får ett levande dokument att utveckla din marknadsföring

    * Först av allt ger mallar marknadsplan och kommunikationsplan dig ett stöd för att planera vad som är den bästa kommunikationsinsatsen för just din målgrupp.
    * Som ett resultat ska planen ge dig svar på vad du ska säga, genom vilka kanaler, när i tiden och till vem du ska säga det.
    * Efter det att du svarat på frågorna i detta strategidokument kommer du igång med en process. På så vis får du ett levande dokument för ditt företag att utveckla dina befintliga, nya marknader, kunder och hur du ska kommunicera ut ditt budskap.

Varukorg
Rulla till toppen