Så beställer du vår onlinekurs Lär dig grunderna med digital marknadsföring:
1. Klicka på knappen “Kursregistrering” högst uppe på sidan ovanför bilden “lektion1”. Lägg till onlinekurs i varukorg.
2. Klicka på “varukorg” och fyll i dina faktureringsdetaljer = registrering och välj betalningsalternativ.
3. Lägg beställning.
4. Du blir nu automatiskt inloggad på kursen med anv.namn = din e-post och ett lösen. Du får nu ett mejl med en beställningsbekräftelse och kan klicka på länken “Starta Onlinekurs” för att komma direkt till kurssidan.
5. Du får även ett mejl med ett skapat användarnamn och kan byta till ditt eget valda lösenord om du önskar.
Lycka till med kursen!
Vänliga hälsningar
Anders Lundstedt
Kursledare
Testa vår onlinekurs om digital marknadsföring
Onlinekurs Lär dig grunderna med digital marknadsföring är för dig som ska starta eget eller redan är småföretagare men vill lära dig mer om hur du kan använda de olika digitala plattformarna steg för steg i ditt företag för att hitta fler lönsamma kunder. Om du vill testa kursen innan du beställer kan du göra “Lektion 7” om hur man annonserar på Google Ads steg för steg som är ett demo avsnitt.
Innehåll:
– Få fler kunder på nätet.
– Så tar du fram en strategi för sociala medier.
– Så gör du för att nå dina mål och syften med din hemsida.
– Hur gör man för att sökoptimera din hemsida.
– Lär dig att annonsera steg för steg på sociala medier.
– Så annonserar man på Google Ads för att hitta nya kunder.
– Lär dig att mäta och utvärdera dina kampanjer.
Onlinekursen består av 9 lektioner, video, e-böcker och prov till varje lektion.
Målgrupp:
Onlinekurs Lär dig grunderna med digital marknadsföring är för dig som ska starta eget eller redan är småföretagare och vill lära dig att använda digital marknadsföring i ditt företag. Du behöver inga förkunskaper för att genomföra kursen. Vår onlinekurs uppdateras kontinuerligt.
Behöver ditt företag extern digital marknadsföringshjälp?
Då kan vi hjälpa dig! Kanske saknar ni kunskapen i företaget idag? Vi kan erbjuda dig löpande operativ marknadsföringshjälp utifrån dina behov och önskemål. Med oss får du in kontinuitet och löpande tillgång till experthjälp inom digitala kanaler & sociala medier för att öka företagets kännedom och få fler lönsamma kunder. Med våra populära företagsprenumerationer kan du välja mellan 5, 10 alternativt 15 timmar i månaden för att utveckla företagets marknadsföring. Du väljer dina marknadsföringsområden som du önskar få hjälp med utifrån dina behov och önskemål.
Med oss får du in ett externt bollplank och expert inom digital marknadsföring.Vi hjälper dig att nå dina mål och syften med din hemsida, öka din synlighet på Google så att du syns vid sökningar på dina viktigaste sökord, tar fram en strategi för din närvaro på sociala medier med relevant innehåll som engagerar din målgrupp. För att du ska kunna nå dina exakta målgrupper och hitta fler nya potentiella kunder använder vi digital annonsering på Google och sociala medier. Varje månad får du statistik och uppföljning på att du lyckas med dina kampanjer på nätet.
Låter det intressant? Välkommen att kontakta oss idag så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa er att öka ert företags kännedom och få fler lönsamma kunder online. Läs mer på Konsultbyrån för Action Marketing.
För att ni ska lyckas med ert företags digitala marknadsföring behöver ni tänka på att:
Steg 1: Att hemsidan är navet i er digitala marknadsföring och därför behöver ni ha en hemsida som är användarvänlig, snabb, säker, sökmotoroptimerad för Google och som gör att ni når era mål och syften med er sida. En hemsida blir aldrig färdig utan måste hela tiden uppdateras med nytt innehåll och ny teknik.
Steg 2: Få mycket trafik till hemsidan och framförallt ”rätt” trafik. Trafik får ni genom SEO, Google Ads, sociala medier, nyhetsbrev etc. För att ni ska komma snabbt högt upp på Google och bli synlig med era viktigaste sökord är Google Ads perfekt och för att öka räckvidden och nå er exakta målgrupp kan ni annonsera på Facebook Ads Manager.
Steg 3: Få era besökare att konvertera på er hemsida dvs. göra det ni vill att dom ska göra på er sida som att kontakta er, handla, ladda ner dok etc.
Steg 4: Arbeta fram en strategi för sociala medier som svarar på vad är ert syfte med sociala medier? Var hittar ni er målgrupp, i vilka kanaler och vilket innehåll ska ni publicera som skapar värde för er målgrupp? Och till slut få information om när er målgrupp är online.